Bulgurutti!

God morgon! Har precis ätit en sjukt god frukost, men ni kommer nog tycka att jag är knäpp när ni får höra vad jag åt. Igår såg jag på en blogg att någon gjort en nyttig variant av risifrutti men eftersom vi inte lagar ris här hemma så gjorde jag en egen variant med bulgur istället. Så det blev en bulgurutti haha. Och det blev så gott! Det kan man inte tro? Nu är det dags att bege mig till skolan för föreläsning! 
 
Bulgurutti (hihi vad kul det låter :P) toppad med varma mosade hallon och kanel
 
Bulgurutti
1 dl kall kokad bulgur 
1 dl kvarg
1 dl naturell yoghurt
1 msk agave (eller honung eller stevia)
2 krm vaniljpulver
 
Blanda ihop ingredienserna och toppa med varma mosade hallon (gärna med lite stevia) och kanel! MUMS! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0