Pepparkaksgröt

Hej alla! Har ni klarat er från att blåsa bort? Vi har klarat oss ganska bra, förutom att våra fönster har blivit sååå skitiga efter stormen haha! Jag och Sebastian kunde inte cykla hem igår efter jobbet, så pappa skjutsade hem oss och nu står min cykel kvar i stan (förhoppningsvis) så jag måste gå till jobbet idag. Jag vägrar att försöka ge mig på bussarna. Så nu blir det några timmars jobb och ikväll kommer Sara hem till oss för middag, idol och mys <3 Ha en härlig fredag! 
 
Idag hade jag lite julkänslor och slog till med pepparkaksgröt till frukost, mums! Toppade med keso, hallon och björnbär.
 
Pepparkaksgröt gör jag genom att koka gröt som vanligt på havregryn, vatten och salt, när den börjar bli klar rör jag i äggvita och pepparkakskrydda (ca ½ tsk). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0