Turkisk yoghurt med vit choklad

Hej vänner <3 Hur mår ni i julstressen? Jag mår bra! Det är mycket jobb nu dagarna innan jul som jag varvar med att försöka hinna träffa vännerna innan julen. Häromdagen hade vi vänner över på middag och sedan såg vi Hobbit på bio, och jag tänkte tipsa om efterrätten som jag bjöd på. Nu ska jag kila in till stan och köpa de sista julklapparna innan jobbet, ha en fin fredag! 
 
Turkisk yoghurt med vit choklad och hallon, inte svårare än så! Nästa gång kommer jag dock att ha mer vit choklad i :) 
 
Turkisk yoghurt och vit choklad
500 g turkisk yoghurt
200 g vit choklad
Hallon
 
Smält choklad i ett vattenbad, ta bort den från värmen och rör ihop med yoghurten. Häll upp i portionsskålar/glas och toppa med frysta hallon. Sätt in i kylen i några timmar innan servering. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0