Ensam hemma

Jag är ensam hemma vilket innebär frukost till middag! På menyn för mig stod pannkakor :D Bananpannkakor är ju som ni vet mina favoriter (kom på nu att det var faktiskt längesen jag åt det) men jag brukar testa nya nyttiga pannkaksrecept och även ikväll blev det ett nytt recept. Inte riktigt den typen av pannkakor jag brukar göra, de var väldigt fiberrika, men de var goda de med :) Pannkakorna som blev över äter jag kalla imorgon, säkert gott det med. 
 
Nyttigare pannkakor, 4 stycken
2 ägg
2 dl grahmansmjöl (eller annat mjöl)
1,5 msk linfrön
4 dl mjölk 
Lite salt
 
Vispa ihop ägg, mjöl, linfrö, salt med hälften av mjölken till en jämn smet och vispa sedan ner resten av mjölken. Stek 4 pannkakor i en panna i lite smör eller olja. Jag åt mina med kokoskvarg (kvarg blandat med kokosflingor) och mixade frysta jordgubbar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0