Nyttiga cupcakes till frukost eller mellis

Hej bloggen! Vi hade en jätte trevlig kväll igår men min kropp tyckte nog inte att det var så bra idé att dricka alkohol när jag inte är frisk, mår inte direkt toppen idag. Vi hade fem vänner över hos oss och vi hängde här till 1-tiden och sedan var vi på Grand tills de stängde kl 3. Stackars Sebastian som jobbar idag :( Jag slappar iallafall i soffan, skön söndag. Men förutom slapp har jag gjort mig en god frukost, frukostcupcakes! De funkar givetvis bra som mellanmålsmuffins också :) 
 
Nyttiga cupcakes! Frukostmuffins toppade med kiwikvarg (kvarg blandat med proteinpulver kiwi & yoghurt) och granatäppelkärnor
 

Frukostmuffins

2 ägg

1 dl fiberhavregryn

2 msk valfritt mjöl (jag använde grahamsmjöl)

1 tsk bakpulver

1 mosad banan

4 tsk kanel

2 msk olja (olivolja, rapsolja, solrosolja eller kokosolja)

Salt

 

Vispa äggen för hand i en skål och blanda i de andra ingredienserna. Lägg upp i muffinsformar och sätt in i ugnen i ca 15 minuter på 200 grader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0