Müsli och söndagsmiddag

Hej bloggen :D Gjorde påfyllning av min favoritmüsli tidigare idag så tänkte att jag skulle publicera receptet, har gjort det tidigare men gör det igen för er som missat. Nu är vi nyss hemkomna från mamma där vi varit hela kvällen på söndagsmiddag, så himla mysigt. Nu sitter vi bänkade framför tv:n för att kolla på senaste avsnittet av Suits, det har varit en paus ett tag så vi är SÅ taggade! 
 
Vi åt en gudagod morotskaka hos mamma! 
 
 
Min müsli
5 dl havregryn
3 dl fiberhavregryn
1 dl pumpakärnor
1 dl sesamfrön
1 dl linfrön
1 dl solrosfrön
1 dl kokos
2,5 dl grovhackade valfria nötter
1,5 tsk kanel
½ dl rapsolja eller solrosolja
1 dl honung
2 dl vatten
Eventuellt torkad frukt och kokosflarn (jag hade 1 dl hackade torkade aprikoser, 1 dl russin och 1 dl kokosflarn)
 
Blanda alla torra ingredienser i en bunke (inte den torkade frukten!). Blanda alla blöta ingredienser i en annan bunke och häll sedan vätskan bland de torra ingredienserna och rör ihop. Klä två plåtar med bakplåtspapper och strö ut blandningen på plåtarna. Sätt in i ugnen i 15-20 minuter på 200 grader, rör runt med jämna mellanrum så att det inte bränns. Låt müslin svalna och rör sedan ner den torkade frukten och kokosflarnen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0