Examensarbete, check!

EXAMENSARBETET ÄR INSKICKAT!! Så. jävla. skönt. Nu återstår bara att se om vi går vidare till opponering och isåfall är det på torsdag. Vi får dock reda på det redan ikväll så att vi har tid att sätta in oss i det arbetet vi ska opponera på. Jag pratade med Emine igår och hon sa att hon kände en stundande förlossningsdepression idag (läs: examensarbetedepression) så vi ska ses idag :D Vi tänkte äta lunch i stan och kanske kika lite i affärer. Min fina Emine <3 
 
Okej, till något helt annat. Alla älskar väl chokladbollar? Vad säger ni om jag säger att ni kan göra en nyttigare chokladbollsmet och äta smeten till mellanmål eller frukost? Helt fantastiskt säger jag iaf! Nedan har ni recept på en sjukt god chokladbollssmet, den är väldigt mäktig så äter ni den som mellanmål/kvällssnacks så räcker det nästan till två. Eller varför inte rulla till chokladbollar av halva smeten och ställ i kylen? 
 
Chokladbollssmet 
1,5 dl keso
½ dl havregryn
3 msk kokos
2 msk kakao
1 msk bryggt kaffe
1,5 msk stevia strö eller annan sötning
1 krm vaniljpulver
 
Mixa keson slät med en stavmixer, tillsätt övriga ingredienser och mixa allt till en smet. Ät som den är eller med någon god frukt/bär till eller rulla till chokladbollar.

Kommentarer
Postat av: Emine

<3

2013-03-19 @ 19:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0