Frukostcupcakes

Hej alla finisar! Nu börjar jag bli trött på att stressa till möbelbutiker efter jobbet, köra släp och bära upp möbler till lägenheten. Jag kommer aldrig att flytta ifrån denna lägenheten! Tack och lov att vi har världens bästa Mange för jag och Sebastian hade ju aldrig kunnat bära upp en bordsskiva på 87 (!!) kg. Tänk att bara en bordsskiva, utan ben och iläggskivor, kan väga så mycket! Nåväl, idag är det nya tag som gäller där kvällen efter jobbet kommer bli mycket trevligare då vi ska ha vänner över på mat och fotboll :) 
 
Carob- och sötpotatismuffins med hallonkvarg
 
Carob- och sötpotatismuffins
100 g sötpotatis
1 dl havregryn
2 ägg
3 tsk carobpulver (eller kakao)
1 tsk bakpulver
 
2 msk kokosmjöl
1 msk stevia strö
 
Hacka sötpotatisen i små bitar och koka tills de är mjuka. Mixa med en mixer och blanda i resterande ingredienser. Häll upp i muffinsformar (ca 5), helst silikonformar. Sätt in i ugnen på 200 grader i ca 15 minuter. Jag toppade med mina kvarg blandat med hallon och vaniljpulver. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0