Thailax

Ikväll gjorde jag en spännande rätt, en thairätt med lax. Jag brukar ju ofta göra thaigrytor med kyckling men idag testade jag att göra det med lax. Det var en hit! Och vad är det ni ser på bilden tänker ni, RIS?! Ris och pasta har nog aldrig synts på min blogg haha, men vi har faktiskt köpt hem ris och kommer ha det i vår kost lite då och då.
 
 
Thailax
4 laxfiléer
½ purjolök
1 röd paprika
150 g broccoli
1 burk kokosmjölk
1 msk röd currypasta
1 msk fisksås
½ msk riven ingefära
½ - 1 chili
2 vitlöksklyftor
Salt 
Ev. lime eller citron 
 
Koka upp kokosmjölk och currypasta i en gryta och låt puttra någon minut. Tillsätt fisksås, ingefära, hackad chili, pressade vitlöksklyftor och salt och rör om. Strimla purjolöken, skär paprikan och broccolin i bitar och lägg i grytan. Låt koka ett par minuter. Skär laxen i små kuber och lägg i, låt puttra i några minuter tills laxen är klar. Jag serverade med ris och pressad lime. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0