Söndagsfix

Hej finisar! Har ni en härlig helg? Jag har en perfekt helg med lite av varje, en lugn och mysig fredag med älskling, en vinkväll med vännerna igår och idag har jag och Sebastian en fixardag här hemma. Egentligen är det väl inte jätte roligt att rensa, packa och tvätta men det är skönt att få det gjort. Igår var jag ju även och tränade med Sebastian och Mange, vi alla körde olika muskelgrupper men hängde i närheten av varandra, hjälpte till att passa varandra och taggade varandra så vi alla fick till riktigt bra pass! Jag körde baksida ben och idag bränner det som satan haha. 
 
På söndagar brukar vi lyxa till frukosten, eftersom det är den enda frukostdagen vi har tillsammans. Istället för att synda med bullar från bageriet idag så gjorde jag varsin nyttig bulle till oss, och de blev en riktig hit! Kommer definitivt att göras om många mornar. Recept har ni längre ner. 
 
 
 
En styck nyttig bulle med cream cheese, skinka och gurka. 
 
2 bullar
2 dl havremjöl (mixa havregryn till ett mjöl)
1 dl kvarg
2 äggvitor
2 tsk bakpulver
Lite valfria frön att toppa med (jag använde pumpafrön och solrosfrön)
 
Blanda alla ingredienser utom toppingen. Klicka ut till två frallor på ett bakplåtspapper, strö över lite frön om du vill. Sätt in i ugnen på 200 grader i ca 20 min. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0