Välkommen oktober!

Hej kära läsare! Då var det äntligen oktober, månaden där vi flyttar och jag fyller år :) Det bjuds på riktigt fint men kallt höstväder dagen till ära. Jag är dessutom ledig så jag är på strålande humör! Jag hade ställt klockan på 8 imorse men låg och drog mig i en timma, så himla skönt. När jag steg upp begav jag mig till gymmet för ett axel- och tricepspass. Det blev ett hyffsat bra pass, men det är tufft att köra själv utan Sebastian som kan passa i vissa övningar. 
 
Till sen frukost/tidig lunch idag styrde jag upp äggmuffins! Det är så himla smidigt, nyttigt och gott. Bara att ta ägg och vad som finns hemma och sätta in i ugnen, dessutom kan man göra många för de är lika goda varma som kalla. 
 
Äggmuffins, 6 st 
3 ägg
2 äggvitor
Valfria kryddor (jag använde salt, vitpeppar, basilika och vitlök)
Valfri fyllning (jag använde kycklingrester, babyspenat och fetaost)
 
Vispa äggen och blanda i resten av ingredienserna och häll upp i muffinsformar (det blev 6 stycken för mig). Tänk på att inte fylla ända upp till kanten då de sväller i ugnen. Sätt in i ugnen på 200 grader tills de har fått färg och stelnat, cirka 20 minuter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0