Vik!

Morning! Någon som är uppe än?! Idag har jag varit uppe med tuppen för idag ska jag nämligen börja vikariera! Jag ska vikariera måndag, tisdag och onsdag på samma ställe och det är faktiskt på skolan som jag gjorde min lärarpraktik på, så det känns tryggt. Jag ska dock ge mig på de yngre åldrarna vilket är helt nytt för mig, det känns lite nervöst. Jag fick riktiga glidartider, 8-14 alla dagar så jag har hela eftermiddagarna ledigt så att jag kan träna, skönt! 
 
Frukosten förberedde jag igår genom att göra en davosgröt, det är så smidigt när man ska upp tidigt eftersom det bara är att ta fram ur kylen på morgonen. Idag gjorde jag en ny spännande variant med lite fler ingredienser än vanligt :)
 
Det ser ut som att jag sitter och äter mitt i natten haha, men det känns det som också :( 
 
Jordnötssdavos
1 dl havregryn
1 dl kvarg
1 dl yoghurt
1,5 msk jordnötsmjöl
1 msk chiafrön
1 tsk stevia strö
ca 5 hallon
 
Blanda ingredienserna och låt stå i kylen över natten. Ät som den är på morgonen eller gör som jag och toppa med varma, mosade hallon med lite sötning i. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0