Vikarie!

God kväll vänner <3 Idag har jag fått goda nyheter som jag tänkte dela med mig av. Jag har fått jobb som lärarvikare i husie stadsdel! Jag kommer fortfarande jobba kvar på Cubus eftersom det inte är något fast men eftersom jag inte arbetar heltid på Cubus så kände jag att jag behövde något vid sidan av, och eftersom det inte finns några lärartjänster lediga så är det perfekt att vikariera. Nu kan jag både jobba mer samt hålla mitt läraryrke vid liv och knyta kontakter som förhoppningsvis leder till heltidsjobb i framtiden. Dessa goda nyheter har vi firat med ett glas vin till middagen och nu ska vi äta ostbricka och unna oss ett glas vin till :) Och jag har även firat med ett grymt axel- och tricepspass på gymmet, mina armar skakar fortfarande! 
 
Grymt goda middag idag, tre favoriter på tallriken: lax, ärtor och sötpotatismos. 
 
Laxen stekt och kryddad med salt och citronpepparmix. 
 
Sötpotatismosen görs genom att skala och skära sötpotatis i små bitar, koka tills de är mjuka (cirka 15 minuter). Mixa sedan till ett mos och krydda med valfria kryddor. Vi hade salt, vitpeppar och aromat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0