Godaste frukostbullarna

Dessa bullar har jag skrivit om förut - de är verkligen supergoda, enkla att göra och dessutom nyttiga! Dessa bakar jag ganska ofta på helgerna och med goda tillbehör blir det en helt fantastisk frukost. 
 
Nybakade nytta frallor fyllda med salami, rödlök, sallad, ost och stekt ägg. Smoothie och kaffe till det. 10 poäng! 
 
2 bullar
2 dl havremjöl (mixa havregryn till ett mjöl)
1 dl kvarg
2 äggvitor
2 tsk bakpulver
Lite valfria frön att toppa med (jag använde pumpafrön och solrosfrön)
 
Blanda alla ingredienser utom toppingen. Klicka ut till två frallor på ett bakplåtspapper, strö över lite frön om du vill. Sätt in i ugnen på 200 grader i ca 20 min. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0