Supergoda nyttiga muffins!

Imorse bakade jag jättegoda nyttiga mellanmålsmuffins som jag tog med till skolan. De uppskattades! Det var Emine som förra veckan gjorde om ett gammalt recept och bytte ut kanelen mot stevia och lade till hallon, så nu gjorde jag om det lite till och de blev så goda. 

 

Mellanmålsmuffins

2 ägg

1 dl fiberhavregryn

2 msk valfritt mjöl (jag använde 1 msk kokosmjöl och 1 msk havremjöl)

1 tsk bakpulver

1 mosad banan

4 tsk stevia strö

2 msk kokosolja 

Ev. några hallon eller blåbär

 

Vispa äggen för hand i en skål och blanda i övriga ingredienser, förutom hallonen. Lägg upp i muffinsformar och tryck eventuellt i ett eller två hallon/blåbär i mitten av muffinsen. Sätt in i ugnen i ca 15 minuter på 200 grader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0